duminică, 4 august 2013

POET CHINEZ: YING XIUREN



POET CHINEZ: YING XIUREN
(1900-1933)

„Originar din provincia Zhejiang. Poet modernist.
La începutul anilor ’20, împreună cu Pan Mohua, Feng Xuefeng, Wang Jingzhi şi alţii au înfiinţat
cenaclul de poezie «Malul lacului» şi au pu­blicat
împreună culegerile de poezie nouă
«Malul lacului» şi «Cântecul primăverii».“


O MICĂ, MICĂ RUGĂMINTE

Nu pot să rog tunetul şi fulgerul să se întoarnă,
Aş dori doar ca să nu vină ploaia,
Nu-i pot cere ploii să nu vină.
Aş dori doar vântul să se-oprească!
De nu poate vântul să se-oprească,
L-aş ruga să bată mai uşor;
De va bate crâncen şi nebun,
Să nu bată-n sud de râul Qiantang,
Poate şi acolo dacă vrea
Dar nu şi spre casa mea natală.

Poate şi acolo de voieşte,
Dar să nu mi se trezească mama,
Mama care doarme surâzând
Mi se va trezi. De se trezeşte
Inima-i zburând spre luntrea mea
Vântul, valurile or s-o sperie,
Şi n-o să mai doarmă toată noaptea.
Am şi eu această rugăminte.
Doar mi-o vei îndeplini,
O, Cerule!

TIHNĂ VERDE

Şi ele au fost atinse de-această tihnă verde,
Cântece de păsări ce se aud
Din umbra deasă a copacilor verzi.
Păsările în copaci cântă prelung;
Raţele se plimbă pe marginea bălţii,
În poartă câinele-şi clipeşte ochii,
Pisica la fereastră moţăie.
Oamenii, unde-s?
S-au dus în zori cu toţii la prăşit,
Sau îşi fac masa lor de dimineaţă?
Iată o sclipire-n frunzele verzi de papură,
De fapt venise să adune rouă
O mică libelulă roşie.