duminică, 31 iulie 2011

VIAŢĂ ÎN PIELEA GOALĂ

Din vol. VIAŢĂ ÎN PIELEA GOALĂ, Editura PLUMB, BACĂU, 1993


INVOCAŢIE

 

Fecioară Sfântă, ce mă fac?

Se plimbă râmele pe os,

sicarii joacă zaruri în balanţă,

raiul îmbrăcatu-l-am pe dos,

credinţa nu mai are clanţă.

 

Stâlcite gândurile zac.

Fecioară Sfântă, ce mă fac?



BOALĂ

Mă ştiu bolnav
de când eram dănac
şi călăream o mânză înstelată
expusă-n bâlci de-un prostănac.

Mă ştiu bolnav
de când eram solomonar
şi osândeam limbajul să clocească
boboci de pasăre măiastră.

Învăţătorule, mi-adoarme veacul
şi clopotul îmi vinde leacul!


VEDENII

Domnule doctor, ce mă fac?
Vedenii scârţâie fereastra mea
şi mă invită languros:
„Trăpaşii-s graşi. Trăsura – nouă!”
Un sobol face zâmbre în creieri şi în os.

Domnule doctor, ce mă fac?
Varsă-mă golan pe bulevard!
Ah, bucile muierilor cum ard!
Domnule doctor, ce mă fac?


SICARII
                                                         
Şi-a fost o şezătoare literară,
o cocină cu steaguri, sticloanţe şi plăvani.
Pe scenă se maimuţăreau
o haită blondă, cinci golani.

În Cana zdrăngănea un zeu
o tărăboanţă cu mistere.
A râgâit şi-un derbedeu 
şi cărţile forjau tăcere.

Sub plapuma Dalilei se plodeau
nagodele, strigoii de la Râm.
Vai, tăgârţarii lui Humbaba
m-au ciopârţit pe caldarâm!



CANAAN

Muzeografii îmi arată
oceanul covăsit într-un şiştar.
Nenorocirilor cum să le storci
tuberculii de chihlimbar?

Se frige foamea în tigăi,
se vând şomerii la cântar.
În megafoane ruginesc
duhorile de păpuşar.


VALEA SIDIM

Fuge pe stradă, năroadă,
gloria cu marmeladă pe coadă.
Veşti rânceziră. Vidul transpiră.
Îngerii trufanda se corciră.

Rumenă sărăcia, castă nevastă,
ne sparge făraşul în ţeastă.
Sodoma îşi varsă maţele, puii
prin botul hidos al statuii.


ÎN CHIRIE

Pe când Caligulei i-ai fost
o târfă dată în chirie,
o bivoliţă gudurându-se la muls,
m-ai pârlogit, flecară poezie!

În graiul haitei veacul mă prăşeşte
şi-mi trage căpăţâna la mezat.
Rămân al tău, zgârcită flăcăruie,
şchiop heruvim descreierat!


SOMN

Zăceam, pe-o targă de spital
cuţitărit cu dibăcie.
Zăceai în somnul lilial,
firavule, pe-o năsălie!

Băltea boleşniţa-n odăi,

se prigoreau zăvozii-n drum.

Strângeau ovezele în clăi

oltencele crăpate-n scrum.

 

Bălţatele cu ţâţe creţe,

lângă zăton, rodeau trifoi.

Râs Desnăţuiul, sub podeţe,

se văicărea într-un cimpoi. 


 
           GLORIEI ADIO, FRĂŢIOARE!

Scumpii mei, a înţărcat bălaia!
Emanaţii şi-au golit rucsacul.
Haideţi la Cântarea României
dirijând-o cu haracul.

Macaraua saltă-n piaţă preţul;
gloriei adio, frăţioare!
Devla şi-o găseşte flecăreţul
în formol şi în dosare

Linge-ţi, haită, bubele şi botul,
strânge-ţi pielea de sub roţi, 
muşcă-ţi gheara vărsând votul 
bravilor fanarioţi!


VITRALIU

Stă în dreapta lérfa. Puşcăria-n stânga.
Foamea clăbuceşte. Mă astupă tânga.
Sângele scrâşneşte. Sobolii asudă.
Fraierii digeră sărăcie ludă.

Pâinea unge-mi-se numai cu suplicii.
Au expus în piaţă piei de haruspicii.
Zoala fermentează. Boala scade preţul.
Din privighetoare şi-au gătit nutreţul

şuţii, găgăuţii. Abel, nimfomanul,
vinde-n iarmaroace Biblia, Coranul.
Soarele grimează ghearele de urs.
Balele Sodomei în Cristos s-au scurs.


LANCEA LUI AHILE

Lătrăii strâmbelor altare,
ţambalagii, cu târna, cumpăraţi
în săptămâni vaticinare
pe-o glajă cu trăscău şi doi cârnaţi,

incendiaţi-vă manejul,
tăgârţele cu tinichele,
deratizaţi-vă gâtlejul,
zărgăii epocii căţele!

Zvârliţi jujeul de la gât
şi microfoanele din bască!
Şarjează inorogul mohorât,
nălbarilor, să vă borască!
       
Din vol. VIAŢĂ ÎN PIELEA GOALĂ,
Editura PLUMB, BACĂU, 1993