duminică, 31 iulie 2011

FIII ALAMBICULUI

Din vol. FIII ALAMBICULUI, Editura AMPHION, BACĂU, 2009
 

 
 
POEM (I)

Zărindu-l pe Dumnezeu cu felinarul în mână,
privighetoarea îl iscodi:  – Pe om,  Doamne,  îl cauţi?
Cântecul său? – Chiştoace,  fetiţo!  Chiştoace!…

POEM (II)

Pe gât vi se toarnă acelaşi borş ecologic,
sex ortodox, egalitate de şanse, democraţie porcină.
Voi, şcolarii, strigaţi: „Jos Tot! Trăiască Nimic!”

POEM (III)

Şi-au scris în băi, văleát, pe toţi pereţii:
„Când vor câinii, mor poeţii!”
Şi Dumnezeu, cu sânge, a semnat.

POEM (IV)

Bacovienii codri dau iama în oraş
îngălbenind bătrânii din bodegi.
La colţ amurgul răriţează versuri.

POEM (V)

Actorii ne dau lecţii de suicid pe străzi.
Flămând pugléul scotoceşte
în gâtul ciocârliei din cala unui peşte.

POEM (VI)

Nu credeam să învăţ să tac vreodată.
Azi, sicofanţi, vă fac hatârul!
Limba, iat-o, mi-o retez cu satârul.

POEM (VII)

De-o săptămână viaţa îşi bate joc de mine.
Briciul de ras mă întreabă gelos:
„Te-ai hotărât, tataie? Nu-i mare scofală!”

POEM (VIII)

Şúgu, şúgu, greierele,
munţi tocind, ţicău, vâlcele
storci diata iernii grele!
      
POEM (IX)

Tovărăşeşte, Doamne, protestez!
Scandalagiu, şi beţivan, şi prost,
eu, poezia, stârv ţi-am fost?

POEM (X)

Aseară,  la duhovnic,  istoria intrând,
poveştile,  din stráiţă,  şi-a răsturnat:
„Fui vrednică. V-am urinat!”

Din vol. FIII ALAMBICULUI,
Editura AMPHION, BACĂU, 2009