joi, 11 octombrie 2012

VASILE GEORGE PUIU, Intri pe valea Sucevei


VASILE GEORGE PUIU

Prof. univ. dr. ing.  VASILE GEORGE PUIU  

DANS LUCID
Lui Octavian Voicu
Fiinţa cea de aer mai era
la căpătâi iubindu-mă să moară
şi tulbure prin mine alerga
o apă vie gata să mă doară.

Retrasă zarea din mormânt
crescuse iar cu rădăcini în ceruri,
apoi trecu prin umbra mea un vânt,
să-mi toarne-n sânge parfumate săruri.

ŞTEFAN DINCESCU, NICOLAE DABIJA, VASILE GEORGE PUIU
IARBA

Obcini întinse sub rază de lună,
frânte de rana Sucevei în sus,
uitând dinainte să spună
ce-aveau mai demult a fi spus.

(Adormind pe o iarbă, păzit de-un simbol,
să crezi că iubirea-i o pradă
ca vise din care te smulge domol
o apă în formă de spadă.)

Cine n-a fost încă aproape şi-o fi zis
înainte ca vremea să treacă
peste iarbă căzând sub o coasă de vis,
că nu este iarbă să tacă?

VASILE GEORGE PUIU, NICOLAE DABIJA, ŞTEFAN DINCESCU

CALUL

Intri pe valea Sucevei din casă în casă
şi-auzi un nechezat ca o ninsoare
coborând obcina ca o fată frumoasă,
ameţită de horă şi de sărbătoare.

Tatăl meu e ţăran şi-avea un cal sur
şi-a-ntinerit cu el pădurea toată;
ce trişti erau copacii şi munţii din jur
când inima lui albă a încetat să bată!

Urlă lupii în codri să ne înspăimânte,
calul meu frumos, calul meu cuminte,
oare zăpada va putea să-ţi dea
în loc de iarbă dragostea mea?

Toată lumea-­ţi preschimbă coama în poveste
şi vrei un stăpân şi-o pajişte-nflorată,
iar Ţara mea de Sus rămâne-aici şi este
o inimă de cal cu zarea sfârtecată.
 
VASILE GEORGE PUIU, NICOLAE DABIJA, ŞTEFAN DINCESCU

 PROIECT DE VACANŢĂ 

Să te aştept răpus lângă o apă, 
să fii acolo ca o aşteptare, 
când timpul va uita să mai înceapă, 
din cer să te aprinzi ca o ninsoare. 

Să fie patimă în jur şi-n stânci, 
să te ucid c-un braţ imens de sănii,
iubindu-mă apoi ca să-mi porunci 
pentr-un păcat frumos să bat mătănii.

Să fie vară ori să fie bine, 
să mai ajungem într-un sat de sus, 
poetul, ca o lacrimă spre tine, 
să-ţi spună ce puteam să nu-ţi fi spus. 

Şi să ne-ntoarcem într-un cerc de rouă,
să mai rămânem pentr-o clipă vii,  
la o fereastră interzisă nouă 
să te aştept mereu şi să nu vii. 


VASILE GEORGE PUIU, ŞTEFAN DINCESCU 

RAZĂ CIUDATĂ

Ai fi plecat să vii cât mai aproape
de sunetul atât de singur dus,
precum corăbii despărţind prin ape
un răsărit de soare presupus.

Atât de largă pare zarea noastră
dintr-un apus redevenit absent
şi ne trezim cum floarea cea albastră
ascunde-n frica ei un gol prudent.

Şi iar, iubita mea, îmi dai putere,
ca pe o certitudine ce doare,
nedesluşind acest păcat a-i cere
neantului puţină îndurare.

Eu mai întorc în urma mea o rază,
ca să rămână între noi ciudată,
şi mă întreb ce stea ne mai veghează
şi cât lumina ei ne va fi dată.

Prof. univ. dr. ing.  VASILE GEORGE PUIU

REPETIŢIE

În fiecare seară
stelele vin
pe casa mea
şi îi aprind
ferestrele.

În fiecare seară
casa mea e
roşie
şi înaltă
până la stele.

 
 PETRE ISACHI, ŞTEFAN DINCESCU,
PETRU SCUTELNICU, VASILE GEORGE PUIU

AMINTIRE

Harta cerului
ca o melancolie,
poate cea mai scurtă
urmă de vecie.
VASILE GEORGE PUIU, PETRE ISACHI,  
ŞTEFAN DINCESCU 

VIS

Să fiu balanţa frumuseţii tale,
să fii cântarul sufletului meu,
n-am greutăţi ca să-ţi măsor mireasma,
nici echilibru să te dor mereu.

Prof. univ. dr. ing.  VASILE GEORGE PUIU 

LIED

Nu mai dori ca lemnul să-ţi ajungă,
eu voi cădea ca rana din inele;
pe bolţi atunci lumina ta prelungă
să se prefacă-n chipul morţii mele.

Florin Daniel Dincă (Bacău), prof. univ. dr. hab. Valeriu Dulgheru 
(Universitatea Tehnică a Moldovei), prof. univ. dr. ing. Vasile George Puiu 
(Universitatea Vasile Alecsandri), prof. univ. dr. Dan Săvescu 
(Universitatea Transilvania)

NICOLAE DABIJA, VASILE GEORGE PUIU, 
 ŞTEFAN DINCESCU, DUMITRU BRĂNEANU
VASILE GEORGE PUIU, ŞTEFAN DINCESCU, 
DUMITRU BRĂNEANU
EPITAF

Într-o zi nu voi mai trece prin lume,
o să rămân la nesfârşit pe un deal,
ca un zid din care să sune 
inima mea într-un ritm neegal. 
VASILE GEORGE PUIU

ŞTEFAN DINCESCU
şi prof. univ. dr. ing.  VASILE GEORGE PUIU
la Mănăstirea Căpriana