marți, 6 februarie 2018

DUMITRU BRĂNEANU, „TĂCERE FRĂGEZITĂ DE AŞTEPTARE”



DUMITRU BRĂNEANU, „TĂCERE
FRĂGEZITĂ DE AŞTEPTARE”

ÎNTOTDEAUNA

Tăcere frăgezită de aşteptare
burniţând stingher
peste hăurile sufletului.
E doar un semn
al cuvintelor ce se-ntorc
la matca lor
de lumină,
iar eu, schiind în zâmbetul tău,
regăsesc vechiul şemineu
în care am ars
ultimul nostru capitol,
duzina de iluzii şi speranţe,
parte din deşertăciune.
Întotdeauna cineva întârzie,
întotdeauna cineva rămâne singur,
întotdeauna într-un colţ de pleoapă tristă
o lacrima surâde
la trenul care pleacă
din viaţa noastră
fluturând ca o batistă.

GLASUL

un glas de înger
pe o colină o casă
bate-n tâmple nelinişti
vremurile se aşază cuminţi peste noi
peste lucruri nevăzute, rotunde
ochii încărunţesc a mirare
pipăie umbrele serii
fereastra destinului tău
/ Cupidon curăţă paşii de rugină /
plouă şi azi cu dor
şi frunzele curg a toamnă
întâmplări nerostite încă
curg şi curg ca un pustiu
bătând la porţile tale.

ÎNTRE NOI

E atâta înghesuială
pe un ciob de suflet
şi atâta loc pentru dragoste
cât o lumânare aprinsă
ai încolţit floare
în zăvoiul inimii
şi primăvara surâde
mângâieri.
Te joci periculos
pe muchia de lumină
în necunoscut
metaforă eşti
ca o insomnie
ce uită să plece
ca o zare ce se prăvale
mă las a fi
drumul tău înspre mine
sunt vapor în derivă
ce-şi caută în noapte ţărmul.
Între noi
se naşte un gol
şi eu îi port numele
zâmbetul tău
aprinde o stepă necuprinsă,
apusul vieţii mi-l lumină.
OBOSIŢI

Obosiţi ochii tăi
torc lumină
cotrobăind prin gânduri
după o clipă de bucurie
fericite braţele dăruie blândeţe
acolade de cireş înflorit.
Un fluture îţi dă bună seara!
şi tu rază de lună adormi
în somnul unei păsări

CINE EŞTI?

Eşti o câmpie plină de focuri
la care se-ncălzeşte
o şatră de gânduri
privirea Ta o ţară locuită
de atâtea patimi
aidoma unor fiinţe
jumătate formă şi jumătate intenţie
ca vinul scânteitor
stă lumina şi se învecheşte
pe trupul tău
pielea ca un şarpe năpârleşte
mângâieri consumate.
Cine eşti? m-am întrebat
Un ecou mi-a răspuns
că eşti o câmpie
fără cer, fără pământ
în care lumina cu bucurie
ia forma chipului tău.


TE-AM PLĂMĂDIT

te-am plămădit din cuvânt
din cuvântul de care mă temeam
ca de o săgeată
ce pătrunde taina inimii
ţi-am albăstrit ochii cu o nedumerire
şi zâmbetul pădure înverzită
ţi-am deschis uşa dinspre mâine
şi ai nimerit greşit în alt timp
am încercat
să te reinventez dintr-un ţipăt
şi ai nimerit în tăcerea gândului
din tristeţea palmelor
ai ieşit mai frumoasă
şi eu mai îmbătrânit
zăbrelit de vorbe grele...
de privirea nimănui.

EŞTI CAFEAUA...

eşti cafeaua pe care o sorb
în fiecare dimineaţă
niciodată până la capăt
mă-mpiedic de zâmbetul tău
zaţul atâtor nopţi de amor
apoi bolnav de singurătate
privesc mirat
cum aduni sub pleoape
melancolia din focul înserării
doar cât să vindeci o rană
doar cât să vindeci o chemare
şi cum se strecoară
ca un şarpe lumina
în sânul tău
muşcând adânc din merele concordiei
ca pe o aromă de cafea
te adun într-o stea de forma inimii
şi izbucnesc atunci: bucurii, tristeţi...
lângă o respiraţie brumată de griji
totuşi, eşti cafeaua
pe care o sorb în fiecare dimineaţă
niciodată până la capăt...

POTIR

eşti potir de unde
beau viaţă şi strâng mir
din ochii tăi tulburători
peste umerii de crin
cuvintele mă mistuie
floare te rup şi te respir
şi sufletul vibrează
ca sunetul în vioară
când liniştea aprinde
iubiri târzii.

sub geana lunii
prin mătăsoase gratii
mă priveşti adânc
de-mi înseninezi viaţa

sufletele noastre se-nvăluie
când flăcările-ncep să doară
prilej de a creşte şoapte şi chemări
verile tale se nasc neîncetat
sub streaşină de dor
cuprinde-mă în tăcere
la răscrucea simţurilor tale
să ne prefacem rugă
din cânt şi liră în extaz unite
să fim nou început,
iluzie în doi
PRIVESC CUM CREŞTI

ştiu că voi fi în gândul tău
zbor de fluture al amezii
simt că vei fi ardere
pentru forma încă nearsă a inimii
ştiu că în fiecare dimineaţă
te dăruieşti zâmbet florilor
şi că roua ultima formă de protest
a îngerilor căzuţi din flori
îşi curăţă visurile de zgura dezamăgirilor

privesc cum creşti
umbră de lumină peste lucruri
peste închipuiri şi peste dorinţe
peste grădina sufletului meu
pârjolit de arşiţa aşteptărilor
eu care nu-ţi sunt decât o punte spre nicăieri
peste care trec desculţe
sentimentele tale în haine de cerşetor
dar ştiu că fără tine e atâta ofilire în fiecare floare

într-o zi ne vom ciocni unul de altul
ca doi arbori desculţi

în întunericul ce se aşterne peste uitare
rămân candelă în rugăciune
pentru drumul tău spre mâine

DUMITRU BRĂNEANU