joi, 16 iulie 2015

VIOREL SAVIN, ŞI TOTUŞI NU POT PĂRĂSI BACĂUL



VIOREL SAVIN
  
ŞI TOTUŞI NU POT PĂRĂSI BACĂUL

oraş plictisitor şi rece / străbătut
de străzi cu nume alese pe sprânceană
ce-ar trebui să-ţi valideze mincinos
istoria ipocrită
contemporană
prea puţin mi-ai înapoiat / din cât mi-ai luat!

cimitir de iluzii şi visuri / loc ideal
de preschimbat oneşti în otrepe
lumea vorbeşte de tine doar când
se comemorează moartea poetului tău
ori atunci
când vomită Şiretul
peste satul Schineni
sau când
cutuma încălcând
vreo lichea punctiformă
şuntează lichele importante la vârf!
dar mai ales / şi cu mult mai des
eşti pomenit
când vreo târfă locală
se deschiloţează cu frenezie
în Capitală.

ţi-ai tras
– oraş provincial cenuşiu şi perfect imbecil –
toate defectele cu sclipici ale lumii / şi
ca o pasăre proastă fericită că scurmă
în bălegar te lauzi
cu viciile tale scârbavnice la colţuri de străzi
prin birouri de firme / prin cluburi / la baluri
în conferinţe de presă / pe stadioane / pe centură
prin familii aşa-zis onorabile
şi pe la Prefectură.


oraş făţarnic făţarnic făţarnic
cu prihană traduci „ai grijă de aproapele tău"
prin îndemnul barbar: „spoliază-l fără de milă!..."

şi totuşi... nu te pot părăsi.

în timp ce aleşii tăi de elită
se zbat cu disperare să strâmbe
tot ce prea drept li se pare
tu
atât de înduioşător
şi dezorientat primeşti
dispreţul magnoliei
ce înfloreşte
lângă
statuia lui Bacovia!...

PORTRETUL

portretul acesta / de voi zilnic îngălat
cu noroi
nu este al meu.

dacă nu v-ar înfricoşa altruismul
mi-aţi putea desena chipul
cu degete curate!

ştiţi bine că vă sunt contemporan util
deşi greu de manipulat.

dacă nu v-ar înfricoşa altruismul
mi-aţi putea desena
chipul / cu degete curate!

mă taxaţi de ciudat
fiindcă refuz să hamletizez printre voi
cu instrucţiunile de folosire / la vedere

mi-aţi putea desena chipul
cu degete curate dacă nu v-ar înfricoşa
atât de mult altruismul.

cât de convenabil
am putea supravieţui
împreună...!
MOARTEA A AJUNS LA LITERA „S”

ziarele scriu
că Moartea
a ajuns la litera „S”
că mulţi dintre noi
în partea asta de alfabet
după brume de toamnă
sunt tocmai buni de cules –
buni de cules
de Nobila Doamnă.

cât de singur eşti
când îţi dă de-nţeles
trupul de carne-amorţind!...
asta înseamnă
că în curând
voi fi cel ales
alte părţi să colind –
tăcut să colind
ah, Nobilă Doamnă!

am iubit uluit
am minţit
am băut pe ales
ne-ntrerupt ai fost vieţi-mi
altă faţă de înţeles...
– te-am luat cu laptele supt
m-ai uitat la cules

asta înseamnă
Nobilă Doamnă
că şi pe tine
Timpul te-nseamnă!

... ziarele scriu
că Moartea
a ajuns la litera „S”


AŞ VREA

aş vrea
să pun
un genunchi în pământ şi
să-mi plec fruntea
în faţa voastră!...
cu sufletul adiere aş vrea
să vă pot răcori
încălzi
mângâia
dojeni...
după cum cere
binele vostru.

gândurile mele
cântece de iubire
înalţă pentru voi

dar mă respingeţi
prudenţi
ca pe un om
ce trezeşte nelinişti –

suspiciunea voastră
îmi ucide pe buze
chiar şi poemul
acesta!

sunt o groapă comună
cu poeme
nescrise...