joi, 16 iulie 2015

DUMITRU BRÃNEANU, INTRU ÎN NUMELE MEU



CAPTIVI ÎN GOLUL DINTRE NOI



Eu, eu – iluzie divină

fertilizând povestiri

îmi voi ucide hăurile

în albul florilor de cireş

Sufletul – păpădie

cu mănăstiri închise-n potir

în temniţele mele încă e lumină

sângerând aşteptări

de îngeri ce nu vor lua

niciodată

forma zâmbetului tău.

La hotarul ce ne desparte

de strada cu sens unic

îmbătrânind dezamăgiri,

captivi în golul dintre noi

să sting o ultimă lumină



STRĂZILE



din lipsă de altceva

aleile din parc

botează trecătorii

cu nume de flori

întind capcane

umbrelor prea încrezătoare

în destinul lor.



Din lipsă de altceva

vântul mătură umbrele

prin sângele toamnei

într-un tangou de şiraguri...



Ce lacrimă voi îmbrăca

la auzul numelui meu

de floare albastră?!


NU MAI SUNT CEL DE IERI



Strâng curgerea zilei

şi într-un măr o închid

patima roasă de molii

roşul inimii extaziat

pulsează vegetal urcuşul

de dincolo de mirare

eu nu mai sunt cel de ieri

entropia căderii

pătimaş mântui dezmierdarea

în coapsa luminii!



SUFLETELE NOASTRE



Inima veacurilor

nu tulbură ritmul orelor,

doar câte o pasăre

roteşte zborul anotimpurilor

viaţa se mai corodează

pe la încheietura anilor

şi tu mamă aşteptându-mă

în clisura bătrâneţii

sub o grămadă de cioburi,

sufletele noastre şi cerul

se frâng pe muchia zilei

suntem două paranteze

ale aceluiaşi cuvânt...



INTRU ÎN NUMELE MEU



voi rămâne o închisoare pustie

deşert prin care rătăceşte sinele

inima se surpă-ncet

rod întru eternitate

dincolo de margini

intru în numele meu cu smerenie

în ziua ce dă formă trupului

amintirile curg vâscos

peste împlinirea neputinţei...