sâmbătă, 7 martie 2020

Ştefan DINCESCU, POEME PE DOUĂ CLAPE


Ştefan DINCESCU, POEME PE DOUĂ CLAPE




POEM (1)

Poetul să dărâme, să taie, să înece
vechimile, să ţină deschise în infern
bodegile, calvarul să-şi disece,
iar lapţii să şi-i toarne într-un obscen etern.

ŞTEFAN DINCESCU & ARTHUR RIMBAUD

POEM (2)

Ca ţâţele de târfă, revolta şi haşişul
le molfăiam dospite cu luna de pe cer.
Vindeam prin cafenele dezgust, păduchi, mister
când ne tăia metafora cu şişul.         

ŞTEFAN DINCESCU & ARTHUR RIMBAUD

POEM (3)

S-au rupt catarge, rame, edecuri şi mănuşi,
ţăruş înţepenindu-mă-n cenuşi.
Pe blana morţii sufletul mi-l frec.
„O, sparge-mi-s-ar fiinţa în cântec să mă-nec!”

ŞTEFAN DINCESCU & ARTHUR RIMBAUD

POEM (4)

Mi se părea că este vară. Mi se părea că verde sunt.
Mi se părea c-aud biserici târându-se pe sub pământ.
Mi se părea c-aprind opaiţ în colţ de peisaj sturât.
Ştiam: „Azi seceră poeţii cu polonicele în gât.”

ŞTEFAN DINCESCU & MIRCEA DINESCU


POEM (5)

Înjunghiatul suflet, în iglu, ţi-l desfaci
pe ieftine balanţe. Vin muşterii săraci.
În verb îţi explodează petalele de maci.
Eu dacă tac, tu mâine n-ai niciun drept să taci!

ŞTEFAN DINCESCU & MIRCEA DINESCU

POEM (6)

Mai ştii cum ne aram pe-atunci,
tu, ceteră, crăcane lungi?
Aveai, pupa­-ţi-aş, şi-mi dădeai
gutuile cu smalţ de rai,

o leică – fişcă, zmeuriş –
mustrând şoşoii în păiş.
Ieri, of, of, of, zgondoasa neichii,
mi-ai ros şi nasturii scurteichii

şi m-ai scuipat, umflat şi crăcănat,
pe soclul tâmpilor din sat.
Azi strâmbă, chioară şi confuză
prin sanatorii dai din buză.

ŞTEFAN DINCESCU & MIRCEA DINESCU

POEM (7)

Dumnezeu, ciuntindu-şi îngerii cu sânge cărunt,
îşi retează venele, îşi văcsuieşte undele.
Cântă secundele, dolofanele, scundele:
Eu nu mai sunt. O rană-i tot ce sunt.

ŞTEFAN DINCESCU & NICOLAE LABIŞ


POEM (8)

Da: am trăit cu sturzii, cu stelele pe câmp.
Da: n-am slujit la javre, la şuţi, la zeul tâmp.
Da: am căinat decesul pădurilor de tei.
Da: am proscris osânza Moţocilor mişei. 

ŞTEFAN DINCESCU & ZAHARIA STANCU

POEM (9)

Mioriţă ruşcă fată în colind
fluiere cu moarte pre moarte călcând.
Aţipi amurgul codrilor plângând:
Pietrele trec. Izvorul nu trece nicicând!

ŞTEFAN DINCESCU & LUCIAN BLAGA

POEM (10)

Mi-am fost mânzoc. Mi-am râs de temenele
şi de buiestru vitreg. Roua de pe stele
mi-am lins-o, zău, stropindu-mi pomii, glia.
„V-am scris – pe cer, cu şişuri – poezia.”

ŞTEFAN DINCESCU & GRIGORE VIERU

POEM (11)

Mi-am înmuiat peniţele în dediţei
şi-am scris, scâncind, sub pleoapele de miei,
căzând cu moartea la-nvoială:
„Minunile se plămădesc cu cheltuială.”

ŞTEFAN DINCESCU & ŞTEFAN AUG. DOINAŞ


POEM (12)

Un cal vorbea c-un mort pe drum:
„Mai bem, ortacule, un kil de scrum?”
Striga într-o bagea o cucuvaie:
„Fereşte-ţi, frate, versul de pârnaie!”

ŞTEFAN DINCESCU & FRANÇOIS VILLON

POEM (13)

S-au fiert blestemele în ţeastă,
puii mei, bobocii mei,
ca dracii-n ţâţe de nevastă!

Seina carte, cât un bot de peşte,
puii mei, bobocii mei,
robul v-a scris-o, dracul v-o citeşte!

Fumând în ştreang c-un Dumnezeu cretin,
puii mei, bobocii mei,
v-aprind opaiţ într-un scrin!     

ŞTEFAN DINCESCU & TUDOR ARGHEZI

POEM (14)

Dâmboviţă, mocăniţă, paraplegii şi piticii
să-i cârpeşti în două haite cu limbricii şi miticii!
Plângi? Suveică bolşevică năduşeşte în argea.
Vinovatul? Vel Dincescu, scumpii mei, nu este-aşa?

ŞTEFAN DINCESCU & MIHAI EMINESCU


POEM (15)

– Codruleţ, stârpit codruţ,
ţoale n-am, hogeac, bănuţ!
– Hoinară ţară de-afară,
deşte n-ai, arcuş, vioară!

ŞTEFAN DINCESCU & MIHAI EMINESCU

POEM (16)

Codrule, codruţule,
ne-au storşit, tăicuţule!
Sărbătorile ţi-au rupt,
rămăseşi milog şi supt.

Căpşunarii duc în spate
doinele,-n desagi, crăpate.
Domni cu robă, cu scufie,
ne-au vândut pe veresie
pe la porţi de-mpărăţie.

Cui a oblojit străinii
sparge-i-ar ficaţii câinii,
linciuri-şi-ar în buboi
roiul zilelor de-apoi,

îndrăgi-ne-ar zorile
şi privighetorile,
codrule, codruţule!

ŞTEFAN DINCESCU & MIHAI EMINESCU


POEM (17)

Ce-mi vânduşi tu mie, doanţă Românie?
Cocoloş de patimi fripte-n viitor,
landrele nervoase, foame, sărăcie,
boală tricoloră, caznă tuturor!

ŞTEFAN DINCESCU & MIHAI EMINESCU

POEM (18)

Pe-acilea s-au stors în jale,
cronicarii-mi povestesc,
oasele Măriei sale
Ştefăniţă Vel Dincesc.

Fost-am, domnii mei, în lume
mejde spintecând, cutume –
şiş, furtună într-un bici,
tufănici în solzi de-arici,

samatocul din potir,
pletele ştergând cu mir
păr, cuptor şi căţeluşe,
Golgotă şi picioruşe.

Fost-am urcioraş de-argint.
M-au borât tâmpii râzând.

ŞTEFAN DINCESCU & M.R. PARASCHIVESCU