sâmbătă, 7 martie 2020

Ştefan DINCESCU, DECESUL TROMPETEI


Ştefan DINCESCU, DECESUL TROMPETEI





POEM (1)

Cine dezmiardă puii tăi,
pasăre zburând
printr-un cuţit?

POEM (2)

Poetul distilează în urcior
hemoragia haitelor de îngeri
izbiţi cu şişul între ochi.

POEM (3)

Sperma tăcerii
face viermi
în flautul unei păduri.

POEM (4)

Retrage-te într-un colţ de arenă!
Scoate bricheta, fiule, ţigara!
Fardat ca o gheişă, taurul dă iama din culise.

POEM (5)

Veac poleit cu SIDA
şi regi oligofreni. Poetul
mulge capre într-un vers.

POEM (6)

Dansez pe sfârcul unui ac
între satârul tău
şi flegmele prostimii.

POEM (7)

Sub pod un cerşetor
şi-un câine jigărit
ling jegul din acelaşi blid.

POEM (8)

Pe ghearele privighetorii
arde uleiul
unui fulger.

POEM (9)

Soare nasol
se rupe din beznă, din ghiol,
ca un porc din nămol.

POEM (10)

Poemul îndrăcit
îmbrăţişează viitorul
ca un ţăran fleşcăit ţapul râios.

POEM (11)

Cu fluierul în rană Ahile aţipise.
Îi izvorau din pleoape
zambile şi narcise.

POEM (12)

Zărindu-l pe Dumnezeu cu felinarul în mână,
privighetoarea îl iscodi: – Pe om, Doamne, îl cauţi?
Cântecul său? – Chiştoace, fetiţo! Chiştoace!…

POEM (13)

Condeiul deschide fereastra:
„Doamne, ce duhoare exhală
picturile tale!” Imaginaţie, foc!

POEM (14)

Actorii ne dau lecţii de suicid pe străzi.
Flămând pugleul scotoceşte
în gâtul ciocârliei din cala unui peşte.

POEM (15)

Nu credeam să învăţ să tac vreodată.
Azi, sicofanţi, vă fac hatârul!
Limba, iată, mi-o retez cu satârul.

POEM (16)

Tovărăşeşte, Doamne, protestez!
Scandalagiu, şi beţivan, şi prost,
eu, poezia, stârv ţi-am fost?

POEM (17)

De mâine n-am să mai frec menta pe-aici.
Mă vor striga izvoarele, privighetorile.
Cititorul – niciodată, călăul!

POEM (18)

Din zori până-n seară vociferează cuvintele:
„De inima voastră ne doare sub coadă,
oameni smintiţi! Daţi-ne pace!”

POEM (19)

– Să fii poet înseamnă robăcie!
– Hei, Mister Valéry, poţi să decizi?
Boul bunicii este geniu?
     
POEM (20)

Mi-am cheltuit o viaţă în coşmar
să declanşez taraful unui greier.
De-acum urzici, la porci, mă toacă proştii!

POEM (21)

Cu ţâţele muierea udă mărul.
Adam o linge în buric.
Pe prispă Dumnezeu se screme pe oliţă.

POEM (22)
         
Nici tauri, nici toreadori.
Făt-Frumos trage făină pe nas.
Justiţia adoră sexul oral.

POEM (23)

Se-nchină sufletul în cântec
şi cântecul se-nchină-n Dumnezeu.
Ce veac şpăgar, şomer şi derbedeu!


POEM (24)

Notează! Ţepeş a uitat de noi.
Ascultă! Emanaţii au turbat.
Votează! Viitorul s-a uscat.

POEM (25)

Leşină Kant şi Hegel, de foame, în azil.
Pe străzi istoria turbează-n pui.
Sar vipere din ceafa guşatelor statui.

POEM (26)

Mi-am descoperit capul în tolba vânătorului.
Libertatea şi-a scos chiloţii la licitaţie.
La CNSAS şi la Ierusalim te duci să mai vii.

POEM (27)

Fericirea şi-a dat demisia din România.
Toate profeţiile politice şi-au tăiat venele.
Eşecul extrage doar lozuri câştigătoare.

POEM (28)

Mediocritatea avortează la tribună.
Ziariştii îşi licitează condeiul în piaţă.
Bunicii donează sânge pe o cană de ceai.

POEM (29)

V-aş hori, dar cobza-i spartă!
Ne-a izbit Vel Boc în soartă.
În coteţ scrofiţa-i moartă.

POEM (30)

Nu mă găsiţi moimiţă în saloane.
Nu mă găsiţi căţea într-un bordel.
V-am fost Şeherezadă, asfodel.

POEM (31)

Şi-am fost Orfeu, şi-am fost birlic
pe vremea comisarului Şoric.
Pe dragavei popoarele trăgeau la dric.

POEM (32)

În toiul nopţii Universul
îşi fierbe sâmburii, reversul.
O stea îmi taie de la gleznă versul.

POEM (33)

Ţi-ai ucis, femeie, sufletul şi fiul
şi-ai ajuns o mâţă de la blid la blid!
Ne-ai tuflit destinul, mucegai, pe zid.

POEM (34)

Ţi-am lăsat pârâul, fiule, şi grâul!
Ţi-am lăsat lumină, luncile şi vântul.
Să trăieşti din rouă măcinând pământul!