vineri, 1 februarie 2013

ŞTEFAN DINCESCU, ÎNTOARCEREA BARBARILOR



ÎNTOARCEREA BARBARILOR 

 ŞTEFAN DINCESCU



POEM (I) 

Decembrie medalii sparte
împarte ăstui veac de cerşetori.  
Adormi! Adormi! Poveştile îngheaţă
cu ţurţuri pe la subţiori. 

Adormi! Adormi! Poveştile îngheaţă.
Astupă văzul tău căprui!
Adormi! Adormi! Din ieslea nopţii
căţeaua Iudei varsă pui. 

Zideşte somnul! Eu rămân
să rod lufarii unui gând.
Adormi! Adormi! Poveştile îngheaţă
în jegul zeilor plângând. 

POEM (II)

Şi-a fost o şezătoare literară,
o cocină cu steaguri, sticloanţe şi plăvani.
Pe scenă se maimuţăreau
o haită blondă, cinci golani.

În Cana zdrăngănea un zeu
o tărăboanţă cu mistere.
A râgâit şi-un derbedeu
şi cărţile forjau tăcere.

Sub plapuma Dalilei se plodeau
nagodele, strigoii de la Râm.
Vai, tăgârţarii lui Humbaba
m-au ciopârţit pe caldarâm!


POEM (III) 

Stă în dreapta lérfa. Puşcăria-n stânga.
Foamea clăbuceşte. Mă astupă tânga.
Sângele scrâşneşte. Sobolii asudă.
Fraierii digeră sărăcie ludă.

Pâinea unge-mi-se numai cu suplicii.
Au expus în piaţă piei de haruspicii.
Zoala fermentează. Boala scade preţul.
Din privighetoare şi-au gătit nutreţul

şuţii, găgăuţii. Abel, nimfomanul,
vinde-n iarmaroace Biblia, Coranul.
Soarele grimează ghearele de urs.
Balele Sodomei în Cristos s-au scurs. 

POEM (IV)

Oraşul botniţei şi-al răngilor de fier!
Profeţii sug duhoare din mister.
În piaţă stârvuri: muşuroaie!
Flanorii scârţâie în ploaie.

Vomează mistagogii pe altar
şi raiul fermentează în dosar.
Oraşul botniţei şi-al răngilor de fier!
Gunoaiele clocesc şi-n cer. 

Vai, Dumnezeu m-a avortat 
zavéră scoasă la mezat! 

POEM (V) 

Ţara exportă incubatoare pentru dadaişti.
Laşitatea îşi dă bojogii pe faţă.
Cine trepanează Cristoşi păguboşi
pe tejgheaua din piaţă?

Fantezia vomită într-o conservă de peşte.
În iarmaroc mielul doarme cu bâta la uşă.
Mulţumescu-ţi, Doamne! Mi-ai livrat, frăţeşte,
infarctul pomădat ca o păpuşă.    

POEM (VI) 

Scumpii mei, a înţărcat bălaia!
Emanaţii şi-au golit rucsacul.
Haideţi la Cântarea României
dirijând-o cu haracul.

Macaraua saltă-n piaţă preţul,
gloriei adio, frăţioare!
Devla şi-o găseşte flecăreţul
în formol şi în dosare.  

Linge-ţi, haită, bubele şi botul, 
strânge-ţi pielea de sub roţi, 
muşcă-ţi gheara vărsând votul 
bravilor fanarioţi!  

POEM (VII) 

Păi să rezişti, deznădejdea mea, să rezişti 
într-un orăşel cu fluierari 
dintr-o cociorvă cântând! 
Până când, tăcerea mea, 
deznădejdea mea, până când 
să mai suflăm în cornul turbării ajustate? 
Până când, Dumnezeule Mare, până când 
să nechezăm între jucării mutilate? 

Ai să deraiezi, deznădejdea mea, ai să turbezi 
între zglăvogi, văduviţe şi fâţe! 
Să adormi înjurând, să visezi blestemând 
lângă un ispol cu tărâţe, 
hei, până când, tăcerea mea? Până când?  

POEM (VIII) 

Pe-acilea s-au stors în jale,
cronicarii-mi povestesc,
oasele Măriei sale
Ştefăniţă Vel Dincesc.

Fost-am, domnii mei, în lume
mejde spintecând, cutume –
şiş, furtună într-un bici,
tufănici în solzi de-arici,

samatocul din potir,
pletele ştergând cu mir
păr, cuptor şi căţeluşe,
Gólgotă şi picioruşe.

Fost-am urcioraş de-argint.
M-au borât tâmpii râzând. 

POEM (IX)

Codrule, codruţule,
ne-au storşit, tăicuţule!
Sărbătorile ţi-au rupt,
rămăseşi milog şi supt.

Căpşunarii duc în spate
doinele,-n desagi, crăpate.
Domni cu robă, cu scufie,
ne-au vândut pe veresie
pe la porţi de-mpărăţie.

Cui a oblojit străinii
sparge-i-ar ficaţii câinii,
linciuri-şi-ar în buboi
roiul zilelor de-apoi,

îndrăgi-ne-ar zorile
şi privighetorile,
codrule, codruţule!  


 POEM (X) 
– Ce te zgâlţâi, neamule,
fără ploaie, fără vânt,
cu profeţii la pământ?

– Cum de nu m-aş zgâlţâna?
Chiulangiii şi cârlanul,
manglitorii şi mârtanul
prins-au ţara cu arcanul
şi-au tuflit-o-n nebunie,
ciocârlie-n puşcărie,
iepuroi pe-o năsălie.

Vai, săracul, prostănacul!
Leul plagiază racul.
Pita-i mică, o furnică,
frăţioare, te ridică!

Măi bădie, lasă frica,
mititeii şi berica
ne visează Mititica!
ŞTEFAN DINCESCU