miercuri, 8 iunie 2022

ŞTEFAN DINCESCU, ÎNTR-UN BALAMUC DIN CANAAN

 

TURNIR CU DEMOSTENE


 

ÎNTR-UN BALAMUC DIN CANAAN



HEI, PÂNĂ CÂND?

 

Păi să rezişti, deznădejdea mea,

să rezişti

în caruselul unei provincii cu epoleţi

stropiţi cu agheasmă.

Până când, neputinţa mea?

Tăcerea mea, până când?

 

Pe toate străzile arheologii descoperă

breslele torţionarilor

şi idolul zeflemist.

Dar până când, fiule? Până când

ne vor împărţi osânză

de viperă fotogenică?

 

Târându-şi maţele prin nămol,

zeii năpăstuiţi

invadează azilul rebuturilor.

Fiara înfofolită în purpură

suflă în cornul abundenţei.

Până când, Dumnezeule Mare,

hei, până când

să necheze calul troian într-o pivniţă

cu jucării mutilate?

 

În ateliere de lux croitorii decolorează

păsări ajustate.

Dirijorul a dat bagheta vrăjită

pe toroipanul ucigaşului

melancolic.

Încotro, deznădejdea mea?

Tăcerea mea, încotro?

 

Ai să îmbătrâneşti, deznădejdea mea,

ai să înnebuneşti

într-o utopie cu ziduri străvezii,

într-un naufragiu îngrăşat

cu tărâţe!

N-auzi cum te aplaudă noaptea

cu diplomă de inchizitor?

N-auzi cum bate în uşa ta

frânghia spânzuratului?

Până când, străjerii mei? Până când?

Şi de ce, fraţii mei?

De ce?


DE CE TACI? DE CE TREMURI?

 

Aprinde lampa! De ce tremuri?

Ai visat urât, crede-mă!

Hingherul, geamănul harnic, s-a pensionat,

nu se mai interesează nici de gâtul tău

şi nici de şira spinării.

 

Câte cărţi ai vrut să publici?

Raftul este gol, şoarecii mor de foame.

Aprinde focul! De ce tremuri?

Ai ajuns să vezi şi eşecul

gârbovindu-se.

 

Nu mai există nicio primejdie.

Cornul de vânătoare sună doar în muzeu.

Azi toţi zeii îţi sunt binevoitori.

De ce taci? De ce tremuri?

Căţelul Pământului latră sub pat.

 

Ai să mergi la doctor. Ai să scapi.

De ce tremuri? De ce plângi?

Cornul de vânătoare sună doar în muzeu.

Azi toţi morţii sunt binevoitori.

 


SPECTACOL

 

Aşezaţi pe rafturi,

zgribuliţi

şi cu mâna la vipuşcă,

îngerii cântă

pe toate vocile.

 

Sclavii schimbă ulcioarele cu vin

şi aduc farfurii

cu limbi de păun.

Nero aplaudă, râgâie satisfăcut.

 

Acrit, Dumnezeu trage cortina.

Îngerii aşteaptă

să fie răsplătiţi

pe măsură.

 

Pe rând

împăratul îi ridică de urechi

şi-i scuipă în gură.


COBAII RACULUI

 

Aici suntem noi,

însetaţi, lihniţi de foame

şi jerpeliţi,

 

noi, cobaii racului,

preoţii anonimatului,

păduchii zeiţei boeme şi agramate,

 

nume degerate,

nume scrijelate cu unghia

în pielea bătrânului Iov,

 

nume banale,

solzi lipiţi cu sânge

pe schiurile nopţii.


ZIDUL

 

Lara s-a scrântit,

onorată instanţă!

Cum să te mai înţelegi cu ea?

 

Se strâmbă, ne scuipă,

îşi agaţă furorul

de nasul zeilor.

 

Zidul există, există.

Când mişc limba în gură,

îi sporesc insomnia, otrava

şi dulăii.

 

Scriu cu urechea lipită de zid,

zidul ăsta

pe care, voi, nu pot să-l străpung,

să-l dărâm,

zidul ăsta

care îmi urăşte viaţa, ecoul,

zidul atroce, zidul vorace,

zidul geamăn cu bezna, foamea şi frigul!


SĂ TRĂIESC, SĂ VORBESC PE ŞOPTITE

 

Aici suntem noi,

ştirbi, sfoiegiţi,

înfometaţii până la unghii.

 

Aici, fiule, sunt eu,

poet desculţ şi flămând,

poet cu sănătatea legată cu sfoară.

 

Aici, fiule, sunt eu,

poet scriind poemele ostracizării

în poala cămăşii zdrenţuite.

 

Aici sunt eu,

poet blestemat

să trăiesc, să vorbesc pe şoptite.


RASKOLNIKOV

 

Cât valorează o bătrână,

o rablă bigotă,

un recviem asfixiindu-se în zdrenţe?

Astăzi sunt infestat de foame

şi păduchios,

dar maine voi inaugura Canaanul public,

mâine Montezuma va solicita

să-mi fie lacheu.

 

Manageri, pregătiţi afişele, megafoanele,

înlocuiţi portretul într-o ureche

cu portretele fără nicio ureche!

 

Cât valorează o stafie slăbănoagă,

o tragedie mâzgălind ecranul?

O rublă? O copeică?

Exorbitant!

Să fim generoşi, dar pe cartelă, domnilor,

pe cartelă!

 

Dictaţi-vă testamentul! Relaxaţi-vă!

Toporul Fidias creează.

El se gândeşte la viitorul vostru,

el vă garantează fericirea, bunăstarea,

bineînţeles, ca simpli cetăţeni.

 

Astupaţi-vă urechile! Citiţi mai departe!

E simplu şi chiar amuzant jocul

de-a hingherul.

Un scrâşnet adorabil. Un jet de sânge lasciv.

Un horcăit spectacular, excitant.

Aşadar totul cu toporul şi pentru popor.

Spectacolul prosperă.

Cine urmează la rând?

Aleona Ivanovna, iarăşi matale?

Dacă insişti, insist.

Totdeauna voi fi altruist.

Pipăie-ţi capul şi arată-mi unde îl ai mai moale!

 

Iertare, tovarăşi!

Am încurcat uşile,

dar v-am ciopârţit toţi unchii,

toate mătuşile,

fără anestezie, pe viu.

Sun revoluţionar de profesie,

nu călău ageamiu.

 

Lucrez planificat.

Pe cheltuială proprie mi-am ascuţit toporul

şi-am făcut antrenament în palestre.

Execut lovituri măiestre

cu materialul clientului.

Scopul adoră mjloacele

pe la toate soroacele

Orientului.

 

Aveţi răbdare

şi fiţi realişti!

Tehnica noastră s-a uzat

şi-o vom pune la sare.

Oameni de bine,

mâine vom importa ustensile fermecătoare

şi măcelari optimişti.


***

 

De paisprezece de ani aştept

la poarta cetăţii cu pâine şi talger cu sare.

Vino, Mecena, să tragem pe roţi

fiara care dogoare!

 

De paisprezece de ani aştept

de râia beznei zeii să mă spele.

Niciodată nu m-am temut

de groapa cu lei, de grele zăbrele.

 

De paisprezece de ani aştept

Judecata de-Apoi să se-ntoarne.

Vino, Mecena, să bată în porţi

cerbul cu soarele-n coarne!


CANAAN

 

Aici doar foamea ştie respiraţia gură la gură,

ea ne ajută, milostiva, să supravieţuim,

să prosperăm,

ea ne face masaj înainte de culcare,

ea, grijulia, ne scoate la plimbare

cu zgardă de aur,

ea, niciodată uituca, niciodată zgârcita,

pe gratis ne cântă la pian,

la trompetă şi la cimpoi

la toate sărbătorile,

ea, sora de caritate, îşi dă cămaşa pentru noi,

ea, cuvioasa, ne leagă cu sârmă oasele

să nu ni se împrăştie,

plângăcioasele!


NICIODATĂ

 

Mă simt pătat,

trădat şi asediat

din toate părţile.

N-am să capitulez vreodată,

n-am să trăiesc nicicând

cu limba retezată.

 

Despre acest război

cine va scrijeli un rând?

Uneori mă trezesc plângând,

alteori tremurând,

cu bestii lingându-mi

şira spinării.

 

Aud tropot greoi.

Megafonul soarbe icrele zării.

N-am să capitulez niciodată,

deşi mi-au prădat Ana şi fiul,

pirogile şi hărţile,

chiar dacă zilnic sunt trădat,

pângărit şi asediat

din toate părţile.

N-am să capitulez niciodată!


VALEA SIDIM

 

Singură veghind pe-acest vârf de colină,

aud geamătul Văii Sidim,

sonerie la gâtul veacului

îmbrăcat în piele de porc,

văd elefanţi cartaginezi

scriind autografe pe străzile Romei,

aud fâlfâitul listelor de proscrişi,

aud lamentaţia bătrânilor

în ziua de sportulă,

aud ghiorăitul maţelor sicofanţilor,

sobolii maestrului Clistene.

 

Singură plângând pe-acest vârf de colină,

aud behăitul fetelor mele

rumenind incestul.

„Facă-se voia Domnului,

veşnică împărăţia Lui!”

Plugul ară înainte,

moartea seamănă după el.

„Facă-se voia Domnului,

fie numele Său pe veci lăudat!”

Râgâie ca un porc.

Valea Sidim filmează cu ţâţa morţii în gură.

 

Ard mirii în faţa altarului,

ard mamele cu Isus în braţe,

ard bătrânii-n azil,

cerşetorii în cărucioare,

ard bacantele ţinând paharul în mână,

ard poeţii cu limba trasă prin gaura cheii,

 

ard mânjii în grajduri,

mârţoagele-n ham,

până la cotor ard aripile cailor năzdrăvani,

ard viţeii în vaci şi mieii în oi,

ard urşii cu juvăţul la gât.

 

„Mori într-un veac să străluceşti

în veacurile toate!”

Mori între strachina cu lapte de cucută

şi discipolii îngroziţi,

mori memorându-l pe Esop.

Mori strigându-i papei:

„Băiete, căcăreaza se roteşte, se roteşte!”

Mori cu sabia vâjâind deasupra capului,

mori cu ţăruşul în gură,

mori cu mâinile bătute în cuie,

mori ghemuit în marsupiul unui zeu dement,

mori cu şerpii muşcându-te de vârful limbii,

mori urlând

până îţi crapă ochii:

„Mă tem de greci, mai ales dacă fac daruri!”

Mori într-un veac să străluceşti

în veacurile toate!


NOI

 

Când îngerul meu

spală, eheu,

closetul împăratului,

când hoţeşte Mecena plăteşte

o biată ceapă degerată

pe recviemul exilatului,

încotro navigaţi dumneavoastră,

domnilor critici?

 

Sigur, şarjaţi, asudaţi.

Oho, câte aţi săvârşit, câte visaţi!

Aţi pus la microscop oasele cronicarilor.

Nu vă deranjaţi, vă implor,

dacă m-am scrântit niţel,

aşteptându-vă oracolul,

disertaţia.

 

Mărşăluiţi. Asudaţi.

Morţii acceptă orice.

De ce să înţărcaţi anonimatul pârgavilor scribi?

Felicitări şi mii de reverenţe!

Pieptul în spate,

coada între picioare,

domnilor critici,

struţişorii veacului şubred!


COLOCVIU

 

Ştiţi tot despre muşuroiul lui Kheops

şi despre Nabucodonosor,

despre Lancrăm şi izvor.

Ştiţi tot despre Cristos şi păduchii lui Iuda,

despre Caloian şi Paparuda,

despre Savaot şi Lot.

 

Ştiţi tot despre cristelniţa lui Seneca

şi piramida lui Diogene,

despre Cicero şi Demostene,

despre anaconda şi Gioconda.

Ştiţi tot despre Attila şi Montezuma,

despre ovaţii şi fustigaţii,

despre hierofanţi şi pantalonii bufanţi.

 

Ştiţi tot despre Hamlet şi spleen,

despre Mengele şi Loreley de la Rin,

despre Enkidu şi Anadyomene.

Stăpâniţi-vă emoţiile, grija!

De la Elseneur soseşte cu birja

Ofelia c-o întrebare:

„Copii, cum arată o găină ouătoare

şi bună s-o băgăm în cuptor?

Sâc! v-am bătut cep tuturor.


CLOVN

 

Când preoţii mă trag pe sfoară

şi mă înghit dezastrele, supliciul,

eu schimb în fiecare seară

veşmintele cu măscăriciul.

 

Frământ obrajii cu boială,

agăţ cocoaşă de săpun,

înjur curtenii bălmăjind în sală

şi doamnelor măscări le spun.

 

Mă screm pe tron ca un sugar pe oală,

trag de mustaţă imbrohorii,

străjerilor cu sabie domoală

vânzându-le albumul închisorii.

 

Zăvozilor cu ochi de sare,

ce leorpăiesc lângă butuc,

le scuip otravă în mâncare

c-un gest lingău şi zăbăuc.


***

 

Noiembrie monede false

împarte pe la cerşetori.

Adormi! Adormi! Poveştile îngheaţă

cu ţurţuri pe la subsuori.

 

Adormi! Adormi! Poveştile îngheaţă,

închide ochii tăi căprui!

Adormi! Adormi! În ieslea nopţii

fecioara Iudei scoate pui.

 

Închide ochii! Eu rămân

să curăţ cala unui gând.

Adormi! Adormi! Poveştile îngheaţă

în ochii zeilor plângând.

 


***

 

Aţi dărâmat turnurile de fildeş,

aţi coborât în piaţă,

sărmanii de voi!

 

Bine-aţi venit!

Fraţii v-aşteaptă

cu ştreang şi noroi.


***

 

În piaţă

Demostene mătură îngerii

sparţi.

 

Poemul desăvârşit

cui să-l expediezi?

Pe toate străzile

se gudură morţii.

 

Azi plouă pentru capcanele fiarei.

 


ÎNTRE PRIETENI, ÎNTRE FRAŢI

 

Seara fiara se botează înger,

dimineaţa se angajează

duhovnic şi doică.

Măria-Sa ne stivuieşte pe toţi

în vagoane

şi-n troică!

 

Fiara ne distrează straşnic,

pe rând.

Nu vă înghesuiţi! Nu fiţi ingraţi!

Împărţiţi-vă cătuşele sale

între prieteni, între fraţi.

 


***

 

Regii promit cu lingura,

Dumnezeu promite

cu găleata,

însă doar sabia

îşi respectă

cuvântul.


***

 

Domnule, doamnă, poftiţi!

Rugul funcţionează ireproşabil.

Nu rataţi ocazia!

Veţi intra în istorie

cu mâinile-n şolduri.

Lemne şi gaz avem berechet.

Rugul e liber. Poftiţi în istorie,

îmbrăcaţi, dezbrăcaţi,

cum o doriţi dumneavoastră!

Spectacolul continuă.

Domnilor, doamnelor,

poftiţi în istorie!


DREPTATEA LUI SOLOMON

 

„Măria-Ta, săracul Iov

îngenunchează,

hârb flămând!

 

Mi-a fulgerat, Luminăţia-Ta, un gând

c-ar trebui să mi se dea şi mie

o pâine rumenă

şi-o alifie!”

 

Măria-Sa, stropind altoiul

ţicniţilor de la palat:

„Ai bubele şi ai gunoiul,

moşneagule,

eşti chiar bogat!

Ţi-ar trebui şi-ţi dau,

mi-am cugetat,

un dascăl pentru gâdilat!”


***

 

– Maestre, a zis Dumnezeu

care este bun

şi înţelept

cât mi-l ştiţi şi dumneavoastră,

n-aş vrea

s-o iei razna!

Ţi-am adus acest linx.

E blând, e copilandru şi jucăuş.

La fereastră, sub masa de scris

fă-i un culcuş!

 

Cu degetul îngheţat

bătrânul deschide gura jivinei

şi între colţi i-aşază călimara,

apoi scrie fără teamă

ziua şi seara,

iarna şi vara.


SPÂNZURĂTOARE CU ŞTREANGUL DE AUR

 

Te culci înjurând, te scoli blestemând.

Mare greşeală, fiule,

mare păcat!

Vara este civotul cu fel de fel de minuni

împăiate de regizori

nebuni.

 

Te culci tremurând, te scoli îngheţând.

Mare greşeală, părăginitule,

mare păcat!

Toamna este spânzurătoare cu ştreangul de aur

în care faraonii joacă rustemul

când îi vizitează

blestemul.


***

 

Poemul visat

cărţile promise

întârzie.

 

Mamă, toate întârzie!

Oare m-aşteaptă

pe lumea cealaltă?

 

Ce să-i dăruiesc

singurătăţii tale?

Deznădejdea mea,

privighetoare de aur,

sub cornul de taur

care mă străpunge

noapte de noapte?


NEGRU VODĂ

 

Nopţile zuruie

pe-acoperiş.

Larii, penaţii

mor pe furiş.

 

Mi-e sete. Mi-e foame.

Nu mai găseşti poame

în raiul proscris.

Limba mi-o sug

căpuşi din abis.

 

Trupul dospeşte

ore mănoase.

Mâna Şeherezadei scrie

Satyriconul

pe case.

 

Îngeri dansează

sub gheare de câine

Romei să-i fie

soare şi pâine.

 

Visul mi-e plin

de bocet, de sânge.

Mi-e teamă de tine,

nu mă atinge,

Negrule Vodă!


***

 

Inorogii păşteau

în grădină.

Cerul imita sufletul tău.

Odinioară visam numai păsări de aur în zbor,

azi doar schiori plonjând

într-un hău.

 

Între noi uşile rămân bătute în cuie.

Capul de înger? Ancoră pentru corabie.

În fiecare noapte mă îmbrăţişez

c-o tânără, darnică

sabie.


***

 

Era un sat

pictat într-o mărgea de rouă

şi mă jucam pe-acoperişuri c-o nuia.

 

Oh, aşteptam

în fiecare oră

o ciocârlie-n gheare să mă ia

să mă înece în văzduh!

 

Ploua din când în când.

Pe gardurile albe

versetele şi le scria

pământul.

 

Un clopot cald

mă alinta

şi mă ţinea în zbor cuvântul.


***

 

Versuri puţine

şi triste,

cine ar vrea

să vă poarte în ricşă de aur?

 

Aş prefera lătratul zăvodului

sau cornul de taur.

 

Vă rostesc

să fiţi rostite.

Vă scriu

să fiţi scrise.

 

Jegul lui Pilat din Pont

cade

pe manuscrise.


CVADRIGA

 

Caii aleargă, aleargă.

Sânge le sare

din piept şi din ochi.

Noaptea se sfoiegeşte-n seminţe

şi-n crengi.

Scribul înteţeşte focul în sobă.

Ulii îi poartă numele-n gheare.

 

Femeia îşi leapădă veşmintele.

Cine eşti? Cum te cheamă?

Jeanne Duval? Annabel Lee? Laura? Diotima?

Roţile şuieră.

Vântul mi se sparge de faţă.

Caii sunt tineri, cântec şi foc,

eu – teafăr, voinic!

 

Cine răcneşte în cai? Cine îi bate cu biciul?

Femeia, vicleana? Scribul, posacul?

Piscul e-aproape, vă jur!

Roţile şuieră, caii nechează.

Scribul strânge femeia în braţe

şi-i râcâie bezna din ochi.

 

Caii aleargă, aleargă,

roţile şuieră, scribul asudă.

Cine eşti? Cum te cheamă?

Jeanne Duval? Annabel Lee? Laura? Diotima?

Sânge îmi picură din limbă,

din tinereţea aceasta

care binecuvântează cuvântul.


***

 

Ai iubit, ai visat.

Ai jurat cu vorbe, cu sânge şi foc.

Zorii s-au spart. Septembrie te-a concediat.

Sufletul s-a făcut ghemotoc.

 

Decembrie, urs năzuros,

îţi soarbe agheasma din blid.

Singurătatea te închide

cu şanţuri şi zid.

 

Creşte ianuarie. Viscolul taie

jurământul curat, mâna ce scrie.

Steaua sucombă. Sângele tremură

pe-a nopţilor tapiserie.


***

 

Sub podea aud

cum aiurează fluviul.

Styxul, negreşit.

Ţin în mână

un cuţit.

 

Mai aşteaptă!

S-ar putea

zidurile să abdice.

Minos râde.

Cât să fie veacul?

Aripi am

să zbor oricând.

 

Fiara mă imploră

şi mă linge

să rămân:

– Stăpâne, suntem fraţi!

 

Milă mi se face

şi-o alint

şi-adormim îmbrăţişaţi.


***

 

Toate sunt împlinire şi vis.

Necântată,

deşertăciune rămâne orice tristeţe.

 

Vântul plimbă zmeiele copiilor.

În mâl se mai zăresc

tălpile Evei.

De ce te sperii?

E mărul,

foşneşte.

 

Fragedă-i lumea.

Sângele ei

ciripeşte.


***

 

Vai, ce firavă erai!

Şi-un fluture ar fi putut

să te poarte-n spinare.

 

Vai, ce nădejde erai!

Ai fi fost în stare

să coşi

rănile veacului

picurând în urechile acului

sângele, numele tău.

 

Azi te aştept

într-un vârf de suliţă

să ne rotunjim

cuibarul.

 

Aştept,

visând şi cântând,

să vii cu amnarul.


***

 

Stai lângă mine, maică, lângă mine,

pe scăunel, de strajă, lângă pat!

Aprinde lumânarea bine,

icoanele au degerat,

pădurea leagăna jivine,

stai lângă mine, maică, lângă mine!

 

Stai lângă mine, maică, lângă mine,

solomonarii bâjbâie prin munte,

aprinde lumânarea bine,

mă osândeşte steaua de pe frunte!

Pădurea foşgăie jivine,

stai lângă mine, maică, lângă mine!


***

 

Ştiu că există pictori plătiţi

să-mi decoreze viaţa pentru Cina de taină.

În raiul cu sfinţi coşcoviţi

seva păcatelor arde sub haină.

 

Bocitoarele au început să mă plângă,

nu îndrăznesc să mai cred că sunt viu.

Poate cu mâna mea stângă

Căţelul Pământului se joacă-n sicriu.

 

Ştiu că există crainici plătiţi

să mă invite la Cina de taină.

Bucatele vor fi excelente şi numeroase.

Pune-mi, te rog, o garoafă la haină!


***

 

În pădurea aceasta

jur că niciodată n-a cântat

bătrânul Orfeu!

 

Dumnezeule mare,

de ce m-ai trimis

să îmblânzesc fiarele

cu sângele meu?


***

 

Când scribăreţi din mâna ta

primesc provincii şi altare,

ai vrea să ştii dacă pe mine

cositul numelui mă doare

 

şi dacă foamea s-a înfipt

cu fier de plug în măruntaie

şi dacă remuşcarea acră

mă sfredeleşte, mă jupoaie.

 

Sunt bucuros că m-a izbit

destinul orb cu varga fermecată.

Rămân aici. Sunt fericit

arzând în vina mea nevinovată.


***

 

Otravă, coifuri ai găsit

pe vetrele ospăţului de-acasă.

Eşti soarele ecoului din vis,

eşti flaut pipăit de coasă.

 

Ai vrea femeia, fiul să-ţi alinte

zdrobită carnea, însă reci

odăile ţi-s goale. Ora minte.

La umbra Clitemnestrelor petreci.

 

Pios te zăbreleşti într-o fântână,

din gură-ţi sare un izvor.

Adormi. Visezi că ţii în mână

zemos luceafăr sclipitor.


LAOCOON

 

Să nu adorm,

să nu sting lampa!

Până la sâmburi ofiliţi,

aheii-s goi şi hămesiţi.

Caii cu boturile înfundate

rumegă beznă şi păcate.

Să nu adorm,

să nu sting lampa!

 

Să nu adorm,

să nu sting lampa!

Calchas jupoaie ţapul cherchelit,

Ulise fierbe piatră, Epeios surâde.

Pe vasul lui cu botul aurit

se roagă Agamemnon în costum de gâde.

Să nu adorm,

să nu sting lampa!

 

Să nu adorm,

să nu sting lampa!

Treziţi-vă, contemporani,

că defilează peste voi

Ulise cu o şleahtă de golani

şi strânge piei pentru cimpoi.

Treziţi-vă! Ignatul e în toi.

Să nu adorm,

să nu sting lampa!


***

 

Să fie ploaie,

vânt şi frig

şi să visezi al îngerilor mers.

 

Să fie toamnă

şi să mori

cârpind cămaşa unui vers.


***

 

Ne întâlnim o dată pe an.

Eşti ştirb şi prizărit

ca vai de tine.

 

Ursule drag, n-ai vrea

să te muţi

în pădurea din mine?


***

 

Şi-adoarme Ioan Botezătorul

la urdinişul unui birt.

De câtă viaţă plâng în casă

la rădăcina unui mirt?

 

Lângă umăr cine hohoteşte?

Cine lângă neamul meu vaticinar?

Peste gură cine îmi lipeşte

o copită grea, de armăsar?


***

 

Geamăt străvechi îi zăpăceşte auzul.

Mâna lui arde, bâjbâie, strânge

cârtiţa care ţine în gură

două carboave năclăite de sânge.

 

Învăţătorul îşi rupe cămaşa la piept

şi oblojeşte rănile cumplitului frate.

Păsări de pradă aurii, sidefii

le ciopârţesc ficaţii, îndurerate.