miercuri, 8 iunie 2022

ŞTEFAN DINCESCU , FIU AL MAICII LOT

 

ŞTEFAN DINCESCU 

FIU AL MAICII LOT

 


 

 

POEME ÎNTR-UN VERS CU DOUĂ UŞI[1]

 

„Nu vorbele, tăcerea dă cântecului glas.”

ION PILLAT

POEM [1]

 

Pe picioruşele voastre, poeţi, şi Dumnezeu îşi ridică piciorul!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [2]

 

Prin ochişorii de hoit delapidezi viitorul.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [3]

 

Fie-vă milă, privighetori, şi de borşul tăcerilor voastre!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [4]

 

Orice zeu îţi închiriază o suzetă veşnic dulceagă.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [5]

 

Doamne, mulţam! Mâna călăului mi-o dai de pomană.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [6]

 

Deal întomnat. Soare bălţat negociază surâsuri cu norii.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [7]

 

Zeu derbedeu, atât învăţaşi: zbor să nu fii!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [8]

 

În rai hoitar mă visai rozându-i morţii limbuţa.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [9]

 

Gurii de pod, înger nărod, suflet de mort dă-i de pomană!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [10]

 

Stai drept sub cuţit ca Sfânta Vineri cu porcii în post.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [11]

 

N-ai vis, poetaş, nici o mârţoagă din bâlci să-mi adăpi!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [12]

 

Dintr-un izvor rămâi în urcior, de mâine, cu păduchii de câine.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [13]

 

Te-agăţi, înjurând, de ugerul spart al copilăriei lehuze!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [14]

 

Te cumpără, cucernic, acest Dumnezeu tot mai nemernic.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [15]

 

Bietul călău! Să-i pupăm deştiul înţepat de-o albină.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [16]

 

Bezna mă strânge. Îngerii exportă fleicuţe de credinţă în sânge!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [17]

 

Dughene-n dughene. Calic paradis fezandat.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [18]

 

Orice Dumnezeu, vă jur, îşi pupă căţeii în cur!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [19]

 

Privighetorii sparte în ou legaţi-i de gât un ecou!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [20]

 

Cui, vai, o să-i placi, suflet bubos, rouă zăcând în copaci?

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [21]

 

De când adormişi, greier clocit, într-un chimir de zapciu?

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [22]

 

Şi iarnă, şi vară nebunii din rai mă beliră cu nebunii de-afară.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [23]

 

Şi-n maţele râmei, copii, pescui-vom luceferi zglobii!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [24]

 

Beznă calină! Hai sub ogheal, pofticioasă moarte virgină!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [25]

 

Ne scuipaşi din mister. Doamne,-ţi spălaşi creieruşii în zer!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [26]

 

Mereu, înjugându-vă lupii, mi-am cherchelit albinele, stupii.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [27]

 

O toamnă prin vii destupă ochi de copii într-un azur oţetit.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [28]

 

La zdup o gheară de lup, albinuţo, răsuceşti în cerneală!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [29]

 

Poet desuet! Câţi măscărici eşuezi să livrezi clonţ de profet?

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [30]

 

Petală de mac! Duhneşte Dumnezeu a tămâie de drac.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [31]

 

Moarte, cine te schimbă? Smochină-i rămâi vederii pe limbă!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [32]

 

Frig covăsit! Într-un album copilăria îţi pupă coşciugul.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [33]

 

În geam merveleşte amurgul ca un ochi de câine turbat.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [34]

 

Greieruş aţipit, ia-mă sub limbă, mămucă! Du-mă-n pământ!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [35]

 

Pe dealul cărunt suflet cărând o fântână pe creştet.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [36]

 

Târziu, Doamne, m-ai copt! Hai, scutură-ţi pomii!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [37]

 

Rămâne-vei os, poem pârpălit, în colţii căţelei obeze!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [38]

 

În medelniţă picioarele vi le spăl. Sunt chel. Cu sânge vă şterg.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [39]

 

Ce viscol dement!... Ce vis mă dezgheţ în bocetul mamei!...

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [40]

 

Norul o taie cu briciul. Laleaua îşi prostituează supliciul.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [41]

 

Şi ceaţă, şi greaţă. Sufletul mierlei mătură closetul din piaţă!

ŞTEFAN DINCESCU

POEM [42]

 

Noapte borând o boală sculptând hoit în cuvinte.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

 

POEM [43]

 

Decapitaţi mesagerii! Ecoul viselor voastre satură porcii.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [44]

 

Doamne, mi-ai dat: o glorie fără ecou (o muieruşcă fără vagin).

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [45]

 

Deflorată de sfinţi, moartea, convivi, ne scobeşte în dinţi!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [46]

 

Până să avorteze în abis orice aripă se ascute în vis.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [47]

 

Orice Evanghelie ajunge pişoar într-un bordel.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [48]

 

Cu săpăliga, în vis, mi-aţi terciuit azurul proscris.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [49]

 

În boscheţi se covăseşte reveria poeţilor.

ŞTEFAN DINCESCU

 


POEM [50]

 

Zi de zi, cu moacă de asasin, Dumnezeu ne pregăteşte băiţa.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [51]

 

Gloria s-a constipat. Doctore, prescrie-i buhaiul!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [52]

 

Ce performanţă! Ai ajuns să adulezi flegma delatorilor.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [53]

 

Sunt un poem scris într-o limbă pe care Dumnezeu o stâlceşte.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [54]

 

Doar un pupic, sărăcie obeză! Grozav te ador!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [55]

 

În prag uite şi ziua când nu mai am ce să vorbesc cu viitorul.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [56]

 

Sunt un pian pe care se antrenează toate coşmarurile.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [57]

 

Pe faţă, pe dos, ca pe-un cojoc, am îmbrăcat deznădejdea.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [58]

 

Poeţii, Doamne, i-ai prăjit ca bureţii pe-o plită!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [59]

 

În orice iubire se masturbează dezgustul.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [60]

 

Lighenaş cu borhot, nu marea mi-aţi dat-o, stimabili cretini!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [61]

 

Nu oboseşti, noapte, mâzgălindu-mi lumina?

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [62]

 

Ce putoare izbeşte, Doamne, dinspre îngerii tăi fripturişti!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [63]

 

Sunt o spovedanie cu limba strânsă în cleşte.

ŞTEFAN DINCESCU


POEM [64]

 

Mor şi înviez zilnic în aceeaşi Vale Sidim.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [65]

 

Scuip, înjurând, în arginţii Cezarului.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [66]

 

Am detronat răgetul inchizitorilor.

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [67]

 

Am sugrumat tăcerea cârtiţelor.

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [68]

 

Niciun veac, Musaios, nu mă rumegă!

FLORIN DANIEL DINCĂ

 

POEM [69]

 

Nicio religie, fiule, nu mă încape!

ŞTEFAN DINCESCU

 

POEM [70]

 

Sunt măduva furtunii. Eşti Maica Lot.

FLORIN DANIEL DINCĂ



[1] Fiu al Maicii Lot, Editura Amphion, Bacău, 2005