sâmbătă, 19 martie 2022

Șerban CHELARIU, Zaruri și Clepsidre. Poeme [1]

  Șerban CHELARIU, Zaruri și Clepsidre

 


 

este povestea nisipului

 

este povestea nisipului

curgând prin clepsidră

 

precum izvorul

 

din vârful muntelui

spre mare

 

nisipul

dragi prieteni

 

habar nu are

 

bigbangul                       

răsturnând clepsidra  

 

preface marea

falnic munte

   

iar muntele 

cel falnic

 

fără de margini

mare

 

și astfel

din muntele

odată fost

cândva

o mare

 

spre marea

fostă

 

ca niciodată 

munte

 

se scurge invers

picături

 

același râu

 

ce este sensul

dragii mei               

 

timpul

habar nu are

 

dânsul ascultă

doar de legea

 

care ridică munte

locul

 

fost

 

parcă nicicând

o mare

 

și-așterne marea-n locul

fostului

 

ca niciodată

 

munte

 

•••

 

că-n locul muntelui

se aşterne-albastra mare

şi-n locul mării

muntele

spre ceruri

 

fruntea îşi ridică

 

mie

iubito                                

nici că-mi pasă

 

nisipul şi clepsidra

îmi par doi nătărăi             

 

dragul din dor

spre tine

 

sens unic mă petrece

 

fruntea să îți sărut

sprâncenele

obrajii

 

şi apoi să mă furişez

 

în adâncul

ochilor tăi


bucuria de-a cuprinde

 

bucuria de-a cuprinde

bucuria ta în brațe

 

n-o mai las

trecând prin clipe

cât de dragi

 

doar întâmplării

 

calm

feluri mai acătării

încerc să mențin în viață          

 

împletind în cântări gândul

luminoasă dimineață                       

 

să te scoale printre gene

leneșe

 

tu despletită

 

într-o lume aciuită

prin dor

dragoste-ncropită

 

de-ndrăgiri neistovită

repede

zidind putința

 

nu poimâine

sau curând

 

d-aia

te sărut acuma

făr’ să mai aștept

să-mi treacă

 

să-ți fur alt sărut

prin gând


de câte ori

 

de câte ori

priveam

îmbrățișându-și țărmul

marea

 

de-atâtea ori

cum stinge cerul

meteori

 

nisipul îi înăbușea

îmbrățișarea                          

 

de câte ori

spre tine-mi aruncam

îndrăgostit

ocheada

 

de-atâtea ori mă-ncurajai

 

spre alte sânziene

să mă-ndrept

 

cerșindu-le

 

pentru-al meu suflet refractar 

pomada

 

de câte ori doream

să te cuprind pe-ascuns

în brațe

 

chiar și prin iarba grasă

de-mi scoteam

pantofii

de-atâtea ori

istețul dor

mai iute decât gândul

mă trăda

 

șoptindu-ți

 

fii atentă

mă apropii

 

de câte ori 

prin bezna visului

 

mă încolțea

 

același te voi pierde

nemilos coșmar

 

de-atâtea ori îngenuncheam

 

trimite-ți leul

turmele de leoparzi

 

oh

preamărită

tu

 

să mă salvezi

 

doar știi

fără un singur drăgăstos

de-al ei

sărut

 

ortul

nu aș vrea

să îl dau

popii

dar iată

am ajuns

 

sub bunul dumnezeu

să fim

 

din doi

o singură ființă

 

și ce-mi mai place

când m-aplec

spre transparentul tâmplelor

subțire porțelan

 

calea

sub el

 

a sângelui

zvâcnind

 

cu un sărut

să înfior

 

și-apoi

prin părul tău alunecând

 

cu ochii-nchiși

domol să mă scufund

 

precum prin lume

 

pașnic

înserarea

 

din scoicile cărnoaselor urechi

cohleea sidefie s-o aud

șopotind

și pe-nțelesul meu

 

ce îmi spunea

spumoasă-n elocințe

 

îmbrățișându-și țărmul

marea

 

șerbane

 

dragostea nu este numai joc

e şi dorinţa                             

 

de-a aduna-mpreună

buchete de-adevăr

care iubindu-vă

’nfloresc

 

unul în altul

limpede

 

credinţa


gând nărod                

 

gând nărod

neiertător

 

ipocrit

gladiator

 

îmi învârți

și răsucești

 

zarul

salt mortal prin dor

 

liniștea

să-mi zăbovești

 

cum vrei

numai dumneata

 

ocara meriți să-ți bată  

felul de-a fi aguridă

 

să-ți închidă draga ochii

cu spinii de pălămidă 

 

să te umpli de buboaie

 

să te

pulberi

praf

jupoaie

 

șteah uitat s-ajungi

gunoaie

 

să nu ne mai dai târcoale

 

darurile

lumii date

 

nu le vrem desperecheate

 

frânți de patimi

ne-nțelese

 

storși de haruri

pe alese

 

dragostea

dichis ceresc

 

o vrem pusă

căpătâi

 

mult mai

paradis

ca-n clipa

 

când ne-am sărutat

întâi


în poala albastrului tău

 

în poala albastrului tău

proaspăt de verde

întins lăicer

 

ce m-aș mai

prin împărățiile vieții

cu iubita

întoarce                

 

să te mai călcăm

în picioarele goale

măi iarbă                                           

 

zâmbetul ochilor ei migdalați

să ne mai fie amândurora

temnicer

 

dacă de dragul prafului

şi pulberii

inimilor noastre

 

sub tihna trainicului tău

lăicer

adormite

 

măi iarbă

 

lacrimi înrourate

ţărâna

 

zilnic

nu ți-ar mai stoarce